sunnuntai 28. helmikuuta 2010

Mummon hautajaiset


Ainakin itse olen osallistunut todella vähän hautajaisiin, meidän suht iso suku äidin puolelta on varsin pitkäikäistä ja tähän ikään mennessä olen ollut vain lapsena hautajaisissa, äidin isän 1979 ja isän äidin 1984. Varsinaisesti hautajaisten kulku oli minulle hiukan epäselvää, siis muistot lapsuudesta eivät juuri järjestelyjä auttanut.


Mummo siunattiin Luhangan kirkossa, Keski-Suomessa.



Mummo oli veteraani, joten myös veteraanilippu oli tuotu paikalle ja hautakiveen laitettavaksi saimme Tammenlehvä-merkin. 



Hautakumpu, joskin kukat laskettiin jo kirkossa ja kummulle ne vaan aseteltiin. Mummo haudattiin papan viereen.



Vanhempieni ja veljeni kukkalaite



Minun ja Riiviön kukat



ja tarjoilut olivat minun vastuullani, mutta kuvia en ehtinyt tämän enempää ottaa. Meillä toki oli lihakeittoa, leipää, juustoa, täytekakkua, maustekakkua, pullaa, kotikaljaa, mehua, kahvia, teetä jne. Muistotilaisuudessa oli vain lähimmät eli 60 henkeä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, niitä on aina kiva lukea. Jätäthän oman blogisi tiedot, että pääsen vastavierailulle.