maanantai 29. kesäkuuta 2009

Papperskraft nähty

Vihdoin kotona... ja lähes kaikki kuvatkin jo käsitelty. Tosin, annoin Riiviölle luvan kuvata niin paljon kuin jaksaa, että itseäni saan syyttää ollessani hidas käsittelemään 200 kuvaa... joita olisi voinut olla paljon enemmän.

Kuitenkin matkaan lähdettiin perjantaina 26.6. klo 15.30. Olimme puolisen tuntia sovitusta aikataulusta edellä, mutta valmiita kaikki tyynni. Ajettiin Turkuun, josta laiva lähti klo 21.00, mutta me syötiin Piihovissa matkalla hyvin. Meitä siis matkalla minä ja Riiviö, Eeppilän Heli, A-C, Riitta, Sophy ja Myy ja Vilijonkka.

Tukholmassa päästiin laivasta lauantaiaamuna 6.45 ajamaan ulos ja matka Leksandiin saattoi alkaa. Ensimmäinen pysähdys oli jo aika pian Tulholman ulkopuolella, koska emme syöneet laivalla aamupalaa. Tämän Bålstan risteyksessä tiellä E18 olevan huoltoaseman myyjä puhui suomea, joten minullakaan ei ollut vaikeuksia tilata ;-D

En ole päivittänyt navigaattoriani enkä ainakaan vielä edes meinaa ja sen kyllä huomasi... välillä ajettiin keskellä peltoa,

mutta löydettiin perille kuitenkin

ja nähtiin näkkileipätehdaskin

ja ajettiin Callen auton viereen, kun heilläkin oli vielä purku kesken. Messuille päästiin jonon kärkeen... loistava suomalaisjono 12 kpl. Messukyltti oli tyylikäs ja kertoi kaiken oleellisen.

Photobucket

Nämä messukuvat on otettu oikeastaan vasta päivän loppupuolella... siinä vaiheessa, kun rahat olivat huvenneet, kassit painoivat ja vielä oli aikaa. Ihan kamalaa ryysistä ei paikalla ollut missään vaiheessa, mutta tila oli iso ja kuuma.

Photobucket Photobucket

Christine ja

Puck Stämpelbodenilta, joita menin tapaamaan

Yövyimme Hotel Leksandissa, kaikki suomalaiset.

Meidän ryhmä matkusti Viking Linellä ja nuo toiset Siljalla.

Photobucket Photobucket

Söimme illalla hotellin takana olevassa ravintolassa

Photobucket

Satamassa ei sentään törmätty samaan mieheen kuin viime vuonna (tatuointi jalasta puuttuu), tämä on norjalais-ruotsalainen kaveri... jonka saimme poseeraamaan meille. Koko autojono pysähtyi odottamaan, että ehdin ottaa kuvan ;-D

ja illalla karaokebaarissa yritettiin bongata Heinille miestä, mutta miehistä otetut kuvat ovat epäselviä. Harmin paikka.

Edit. Lämpöhalvaus kaiketi vaivaa, kun vallan unohdin kiittää kaikkia matkalla olleita seurasta. Ainakin minulla oli hauskaa, toivottavasti myös teillä. Nyt alan postittamaan ennakkoon tilattuja leimasinarkkeja, mutta eivät ne tämän päivän postiin enää ehdi.

Leimasinarkkien ostaneiden kesken arvotun Hänglar-leimasimen on voittanut Minsku. Onnittelut!! Laitan leiman tulemaan samassa kuoressa arkin kanssa.

Edit 2.

Laitan tähän vielä pari Maijun ottamaa kuvaa reissusta...

Minä ja Hänglareiden Marie

Photobucket

Ja jäin kiinni leimaamisesta reissulla, vaikka pitikin lainata leimat Heiniltä ja musteet Callelta ;-D Eli tässä minä ja Riitta jätetään puumerkkimme hotellin vieraskirjaan.