maanantai 2. lokakuuta 2006

Markkinapöytä



Tässä kuva Itäkeskuksen markkinoilta, jonka kaverini on ottanut.
Mä en itse silloin muistanut koko kameraa ottaa mukaan ja nyt Tikkurilaan onneksi en ottanutkaan, kun vettä tuli kiitettävästi. Ja vaikka vähillä unilla on vedetty koko viikonloppu, niin nyt jo alkaa elämä hymyillä. Siis olin perjantaina iltavuorossa 13-21, la aamuna nousin klo 5 ja lähdin markkinoille. Illalla olin kotona klo 17 jälkeen ja saunottiin ja sitten taas su aamuna markkinoille klo 7. Eilen illalla nukuin 1,5h ja sitten yöksi töihin. Tänään olen nukkunut poikkeuksellisesti yövuoron jälkeen jopa 9h ja sitä en ainakaan Riiviön aikaan ole aiemmin tehnyt.
Tikkurilan markkinoilla tosiaan satoi, joskin mua kävi moikkamaassa moni tuttu ja vähän tuntemattomampikin. Maiju taisi olla ihan niitä ensimmäisiä lauantain aamuvirkkuja, silloin kun ei vielä satanut. Ja ainakin eräs ihminen sanoi tunnistaneensa minut netin kautta eli olisikohan ollut Ihan Itsen -kädentaitaja... Hiukan jäi harmittamaan, kun siinä ehtinyt tarkemmin kysellä esim. nimimerkkiä. Oli kuitenkin kiva kuulla, että nimi oli jäänyt mieleen  ;D
Ja vaikka satoi, niin ihmisiä oli paljon paikalla, mutta mikä ikuinen mua häiritsevä juttu: suurella osalla oli sateenvarjot siinä tungoksessa. Siis tunnustan olevani maalainen ja kannatan ehdottomasti sadetakkia. Nykyään on niin monelaisia kertakäyttösadetakkeja ja vastaavasti monia ulkoilupukua, joka pitää vettä kunnolla, että ihmettelen sateenvarjon kanniskelijoita. Mä turvaan kyllä omaan punaiseen Rukan A-linjaiseen sadetakkiin, kun lähden kostealla ilmalla väen paljouteen. Suin surminkaan en lähtisi sinne huitomaan toisia sateenvarjoilla enkä myöskään sitä hyväksy Riiviönkään tekevän.
Nostan siis hattua niille muutamille sadeasuihin sonnustautuneille, jotka eivät hävenneet pukeutua sään mukaan. Markkinoilla tavataan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, niitä on aina kiva lukea. Jätäthän oman blogisi tiedot, että pääsen vastavierailulle.